Dňa 3. novembra 2016 už štrnásty krát predstavitelia spoločnosti Nestlé Slovensko s.r.o. podpísali zmluvu o spolupráci s mestom Prievidza a finančne podporia aktivity škôl v projekte Ekorok s Nestlé Slovensko s.r.o., ktorý má v tomto školskom roku názov Život pod lupou.
Ekoinfo
K 16.02.2017 sme odovzdali do zberu 9145 kg papiera, čo je 24,51 kilogramu na každého žiaka. Ďakujeme všetkým žiakom a ich rodinným príslušníkom za každý odovzdaný kilogram. 1 tona vyseparovaného papiera nahradí 2,5 m3 vyťaženej drevnej hmoty, čo je približne 17 dospelých stromov. Spolu sme teda zachránili 155 stromov. |
|
Kŕmidlo V zimnom období sme na hodine výtvarnej výchovy vyrobili kŕmidlo z PET-fľaše pre naše užitočné vtáčiky a zavesili ho na školskom dvore, aby sme ich mohli sledovať, ako im chutia semiačka. Pozorovali sme, aké druhy vtákov prilietajú ku kŕmidlu. Takýmto spôsobom sme dali druhú šancu a nové využitie PET-fľaši. Na rannej komunite sme vytvorili spoločne aj báseň:
Na oblohe som videl kŕdeľ, Mláďatá sýkorčatá radujú sa, veselia sa, Zobkajú červíky: "Mňam - mňam..."
V predvianočnom čase sme z PET-fliaš vyrábali svietniky.
Žiaci III. B
|
|
Život pod lupou – chov dážďoviek Sme žiačky 5. ročníka a v rámci tohtoročnej témy Ekoroku Život pod lupou sme sa rozhodli vytvoriť terárium, v ktorom budeme na jar chovať dážďovky. Cieľ nášho chovu: pozorovanie ich spôsobu života, bližšie ich spoznať Čo tomu predchádzalo: zistenie informácií o chove dážďoviek, aby sme im dokázali vytvoriť čo najprirodzenejšie prostredie, zistenie informácií o tom, akú stravu im poskytneme, ... Terárium sme skrášlili troma druhmi rastlín, čo bude zároveň experiment, či dané druhy spolu prežijú. Minulý rok sme chovali 5 motýľov druhu babôčka bodliaková. Pozorovali sme niekoľko týždňov, ako sa larvy zakuklili a po istom čase sa z kukiel zrodili dospelé motýle. Žiačky 5.B |
|
|
![]() |
Svetový deň mokradí Pri príležitosti Svetového dňa mokradí sme navštívili Zooškolu v Bojniciach, kde sme sa zúčastnili prednášky, ktorej cieľom bolo poukázať na dôležitosť biotopu mokrade. Po prednáške sme sa prešli celou Zoologickou záhradou. Mokrade sú významné pre mnohé druhy zvierat i rastlín. Počet mokradí sa nestále zmenšuje. V blízkosti Prievidze sú tiež významné mokrade – Košské mokrade. Osvetu o ich význame šírime medzi spolužiakov. Žiaci 9.A |
|
|
![]() |
Zvončeky z jogurtových kelímov, 2.B, cieľom bolo ekologicky spracovať odpad, využiť ho na výrobu predmetu na zábavu a poučenie Mgr. A.Čavojská |
|
Život pod lupou - sršne Vzhľadom na tému tohtoročného Ekoroku: Život pod lupou sme sa rozhodli venovať pozornosť sršňom. Žijú v našej tesnej blízkosti, dokonca nám ohrozujú život. Preto sme si pozreli dokument, ktorý nás podrobne zoznámil so životom sršňov. Pretože ak spoznáme ich život, lepšie ich pochopíme a popritom sa naučíme, ako predchádzať stretu s nimi alebo ako reagovať, keď nás uštipnú, prípadne čo robiť, ak si urobili hniezdo v našej blízkosti. Žiaci 9. ročníka |
|
![]() |
![]() |
Ekoprojekty a výrobky |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Žiaci 8. ročníka zametajú štrk z chodníka pred budovou našej školy. |
|
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Tvorba stromčekov z odpadového materiálu na výtvarnej výchove 1.A - PaedDr. A. Valterová |
|
Triedime odpad Od minulého školského roka nám na chodbe pribudli 3 koše na odpad: plast, sklo a papier. V triedach máme kartónové škatule na zber papiera. Rodinou i školou sme od útleho veku vedení k separovaniu odpadu. Vieme, že triediť odpad má svoj zmysel! |
|
Čítanie z knihy pre deti o ochrane životného prostredia 1.A - PaedDr. A. Valterová |
|
Zbierame baterky Už niekoľko rokov sa zapájame aj do zberu bateriek. Tak ako iný odpad, aj baterky je potrebné separovať. |
|
15.2.2017 - Čistenie okolia školy - 1.B a 1.C, Mgr. K. Letavajová a Mgr. J. Repiská |
|
![]() ![]() ![]() |
|
![]() ![]() ![]() |
|
![]() ![]() |
|
Projekt na tému Recyklovanie odpadu - 3.C Mgr. M. Lomnická |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Adopcia zvieratka zo ZOO Bojnice Už niekoľko rokov sa žiaci našej školy zapájajú do zbierky na adopciu zvieratka zo Zoologickej záhrady v Bojniciach. Podľa vyzbieranej čiastky sa vyberie zvieratko, ktorému prispejeme na stravu na jeden rok. Do júna 2017 máme adoptovanú plamienku driemavú.
|
|
![]() |
Na vyučovacích hodinách geografie sa v rámci jednotlivých učebných tém či prierezovej témy environmentálna výchova pravidelne venujeme problematike životného prostredia. So žiakmi pozeráme dokumentárne filmy, diskutujeme o nich, pracujeme na projektoch s environmentálnou tematikou, zbierame papier. V mesiaci február a marec sme sa so žiakmi 5. ročníka venovali tvorbe projektov zameraných na prírodné krajiny. V rámci projektov sa žiaci mali možnosť oboznámiť s typickými živočíchmi a rastlinami jednotlivých krajín, spoznávali prírodné podmienky, v ktorých sa vyskytujú, rozpoznávali hlavné znaky stromov v okolí počas zimného obdobia, zistili, čo znamenajú pojmy ako Červená kniha ohrozených druhov rastlín a živočíchov či Natura 2000. Mgr. K. Oberfrancová |
![]() |
V spolupráci s mestom Prievidza a firmou Nestlé podporujeme pozitívny vzťah detí k ekológii a životnému prostrediu. Viac informácií |
![]() |
Zmyslom Projektu Infovek je pripraviť mladú generáciu pre život a uplatnenie sa v informačnej spoločnosti. Viac informácií |
![]() |
Robotická stavebnica v rukách našich detských "programátorov". Viac informácií |
![]() |
Správna výživa je základom pre zdravie detí, lepšiu schopnosť sústrediť sa v škole a dosahovať lepšie výsledky. Viac informácií |